Saturday, August 28, 2010

Dirimu Dlam Jiwaku. . .

A'erica Arif August 28 at 2:16pm
Diri mu. . .seseorang yang tidak ku kenali secara duniawi nya..
Diri mu datang tanpa ku undang, tanpa ku mencari. . .
Dirimu...di dalam kerunsingan brcampur kekecewaan kau mnjadi sandaran. . .
Dirimu...hadir umpama cebisan2 cenkerang laut yang sirna nya indah tetapi hampir lenyap...
Dirimu ...memberi aku suatu perasaan...yang aku sendiri meragui... mungkinkah aku hanya dalam desakan hati...
Dirimu...yang ku terima...umpama hujan yang tak dpat ku halang kehadirannya..
Dirimu ..yang ku terima umpama permainan kekecewaan ku...
Dirimu yang begitu dekat di hati..umpama duri yang bakal menyakiti ku lagi...
Dirimu...hanyalah insan biasa yang mungkin aku jua tidak betah brsamamu...
Dirimu...seumpama batu sungai.....yang mampu menajamkan parang yang tumpul akibat kemasinan air laut...
Dirimu...umpama lilin yang membakar diri hanya untuk menerangi diriku yang dalam kegelapan..
Dirimu...yang telah ku rasa bersalah...seumpama diriku mempergunakan kehadiran mu..
Dirimu...yang telah ku cuba halang memasuki dunia ku telah pun melepaskn diri d setiap genap lolosan kecil di hatiku...
Dirimu...yang berusaha untuk khidupan mu...memancing rasa cinta ku..
Dirimu...adalah semangat ku kini...tanpa mu...aku tidak tahu..
Dirimu....adalah insan yang teramat aku hargai...sanggup nya kau mempercayai diriku yang sedang tidak benar ini....yang tidak lagi kuat ini...tidak lagi percaya degan diriku sendri...namun kau tetap menanti...setia di hujung talian...bulan mnjadi saksi di kala malam tiba...suara dan suaraku...TUHAN mendengarinya....tidak perlu org lain mengadili...

Nurkilan diariku buat diari hati mu...RamliLugan

No comments:

Post a Comment