Sunday, September 5, 2010

Patung itu tersenyum???


Patung…
Kenapa kau tersenyum padaku
Kenapa kau melontar senyuman yang manis
Tetapi senyum ini bukanlah lahir dari hati
Senyum sekadar  senyuman
Senyum sekadar dibibir…tiada mana apa-apa
Senyum sekadar satu hiasan wajahmu…

Patung…
Kenapa kau merenung tajam padaku
Mengapa matamu menjeling manja dan menggoda hatiku
Matamu seolah-olah ingin menyatakan sesuatu..
Sesuatu yang kau pendam dilubuk hatimu…
Namun aku tidak tahu apa perasaanmu dikala ini
Kerna mulutmu sekadar bersenyum dan tanpa melontarkan kata-kata hikmah…
Aku bingung….kenapa?? mulut mu tidak ada suara yang terlontar indah..

Patung…
Aku ini mengalami satu perasaan aneh..
Satu perasaan aneh yang menjalar dalam jiwaku..
Satu perasaan yang indah dan rapat denganmu..
Namun..adakah kau mengerti apa yang kurasakan dikala ini..
Aku…aku…telah jatuh..jatuh cinta denganmu..
Sudikah kau menerimanya…terimaku seadanya..
Tapi apa yang aku lihat sekadar senyum itu…
  Maksud senyuman itu menerimaku atau…kesedihanku..

No comments:

Post a Comment