Sunday, September 12, 2010

kenangan di pagi syawal.....


Masa it terus berlalu
Berlalu jauh dibawa angin laut china selatan
Setiap detik itu mati..mati dengan noktah cintamu
Noktah cinta sang manusia yang penuh pendustaan
Pendustaan yang melafazkan sumpah setia  kepada tuhanmu…

Saat itu telah berlalu meninggalkan aku jauh
Jauh dalam dunia khayalku sendiri
Khayalanku memusnahkan impian dan harapanku
Harapan dan impian telah pergi meninggalkan kenangan terindah

Di pagi syawal ini….
Aku termenung sendirian
Mengimbau kenangan demi kenangan
Kala dulu aku berkunjung ke rumah itu
Menyambut syawal mulia dengan penuh keriangan
Tetapi kini rumah itu semakin jauh-sejauhnya
Seperti jauhnya hati ini telah pergi…

Namun aku mengerti  di Hari Raya ini
Aku perlu senyum dengan penuh makna
Kerna ada insan yang istimewa yang menunggu kini
 Yang berada jauh dimata dekat dihati..
Selamat hari raya Syawal yang bahagia…
Terima kasih Ramadhan kerana pertemuan itu..

No comments:

Post a Comment